فتنه انگیزی سعودی ها و انگلیسی ها/ مخالفت شاهزاده سعودی با دخالت کشورش
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان

نگرانی ملت بحرین از سرنوشت مجروحان،مخالفت شاهزاده سعودی با دخالت کشورش، فتنه انگیزی مشترک سعودیها و انگلیسی در منطقه و موضعگیری عجیب شیخ القرضاوی در خصوص قیام مردم بحرین از جمله تحولات مربوط به این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، یک فعال سیاسی مخالف حکومت عربستان با اشاره به لشکرکشی ریاض به بحرین، درباره اقدامات قیم مآبانه این کشور هشدر داد و گفت : عربستان کشورهای عربی کوچک منطقه را به طور غیر علنی جزو خاک خود می داند.

حمزه حسن گفت :عربستان حتی قبل از فراخوانده شدن نیروهایش به بحرین در امور داخلی این کشور دخالت می کرد و این امر قبل از فراخوان مزبور اتفاق افتاده بود.
 این فعال سیاسی مخالف حکومت عربستان افزود: ریاض همچنین تلاش می کند تا بر امارات و کشورهای کوچک منطقه که آنها را به طور غیر علنی بخشی از خاک خود می داند، تسلط یابد.
 
 وی اظهار داشت : دخالت نیروهای عربستانی در بحرین همچنین با هدف جلوگیری از انتشار اعتراضات به سوی عربستان و حفظ موجودیت این رژیم در ریاض صورت گرفته است.
 
 حسن گفت : حکومتهای عربی در حال تکرار همان اشتباهات لیبی، یمن، بحرین و عربستان هستند در حالی که تجربه تاریخی ثابت کرده که جنبشهای مردمی سرانجام به پیروزی خواهند رسید و حاکمان خودکامه را ساقط خواهند کرد.
 
 وی افزود: خاندان حاکم در عربستان و بحرین با یکدیگر روابط بسیار نزدیکی دارند و سرنوشت آنها به هم وابسته است.
 
فعال سیاسی مخالف حکومت عربستان تصریح کرد : سرنگونی رژیم بحرین سبب تشویق مردم به سرنگونی حکومتهای مشابه خواهد شد و این امر سبب می شود تا برخی از آنها با وجود داشتن اختلافات در گذشته، در دوره بحران به یکدیگر کمک کنند.
 
حسن با تأکید براینکه ملتی که در پی دستیابی به آزادی است باید هزینه آن را بپردازد؛ گفت : این هزینه ممکن است به صورت کشتار، دستگیری، دخالت بیگانگان یا بمباران هوایی باشد، زیرا حاکمان سرکش هرگز حاضر نخواهند بود که به آسانی بخشی از اختیارات خود را به مردم واگذار کنند.
 
وی خاطرنشان کرد : ملتها باید فشارهای رژیمهای خودکامه را تحمل کرده و با یکدیگر متحد و هم پیمان شوند و در مواجهه با حکومتهای مستبدی که با یکدیگر علیه ملتها متحد شده اند به هم کمک کنند.
 
حسن اظهار داشت : عربستان و بحرین در حالی که موازین حقوق بشر را در کشورهایشان نقض می کنند؛ در صدد بودند تا خودشان را به عنوان آزادی خواه جلوه دهند، اما افکار عمومی بالاخره دریافت که در این کشورها دیکتاتوری شدیدی حاکم است به همین دلیل دیگر هیچ کس ادعاهایشان را باور نمی کند.
 
 فعال سیاسی مخالف حکومت عربستان گفت : حکومتهای بحرین و عربستان بر خلاف تعالیم اسلامی از تفرقه افکنی و تحریکات فرقه ای برای مقابله با مطالبات مردم استفاده می کند.
 
 وی اظهار داشت : از این رو حکومت عربستان نیروهای ارتش را براساس دیدگاه های فرقه ای و گرایشهای تروریستی و تکفیری تربیت می کند.
 
 فعال سیاسی مخالف حکومت عربستان هشدار داد: رژیم بحرین در آینده به خاطر تفکرات تکفیری نیروهای عربستانی در این کشور و کشتار مردم بیگناه با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.
 
 وی گفت: عقیده وهابیت که نیروهای عربستانی براساس آن تربیت شده اند؛ بر مبنای تکفیر استوار است و به راحتی همگان را تکفیر می کنند.

جنگ نابرابر رژیم بحرین با مردم

عضو فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین تأکید کرد: آنچه در بحرین در حال وقوع است جنگ نابرابر میان مردم بی دفاع با رژیم مستبد و سرکوبگر است.
 
سیدهادی موسوی تصریح کرد: مردم و انقلابیون بحرین خواهان دستیابی به حقوق مشروع خود هستند، اما رژیم آل خلیفه با استفاده از خشونت و به کارگیری نیروهای مزدور و کمک گرفتن از بیگانگان به مقابله همه جانبه با آنها برخاسته است.
 
موسوی گفت : مردم بحرین از چندین سال پیش تاکنون در معرض خشونت رسمی رژیم آل خلیفه هستند به طوری که بر اثر اقدامات این رژیم تاکنون بسیاری از مردم شهید، زخمی یا مفقود الاثر شده اند.
 
وی افزود: بهتر است نیروهای سپر جزیره وابسته به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به جای ورود به بحرین و سرکوب مردم مظلوم و بی دفاع این کشور با عزیمت به سوی فلسطین، بیت المقدس را آزاد کنند.
 
عضو فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین، از ارتش کشورهای عربی از جمله نیروهای سپر جزیره خواست تا به جای سرکوب ملت ها، به وظیفه اصلی شان یعنی دفاع از کشورها در مقابل اشغالگران بیگانه عمل کنند.

نگرانی ملت بحرین از سرنوشت مجروحان

پنهان کاری و خوداری رژیم حاکم بحرین از اعلام آمار شهدا و تلفات تظاهرات این کشور، ملت بحرین را نگران سرنوشت زخمی ها، مفقود الاثر، ربوده شدگان و دستگیر شدگان کرده است.
 
مطر مطر عضو فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین به اعلام گفت : متأسفانه خانواده های بحرینی به علت خودداری نهادهای دولتی از ارائه اطلاعات درباره سرنوشت زخمی ها، مفقودالاثر، ربوده شدگان و شهدای تظاهرات مسالمت آمیز، در نگرانی و پریشانی بسر می برند.

این عضو فراکسیون مستعفی الوفاق در پارلمان بحرین رفتار رژیم حاکم با تظاهرکنندگان بحرینی را جنایت علیه بشریت و نقض آشکار معاهدات و پیمانهای بین المللی در زمینه حقوق بشر خواند و از جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری خواست برای جلوگیری از ادامه و تکرار این جنایات و محاکمه عاملان آن اقدام کنند.
 
 مطر سران رژیم بحرین را مسوول مستقیم حوادث گذشته و سرکوب مردم بی گناه و تظاهرکنندگان بی دفاع دانست و خواستار خروج فوری نیروهای عربستانی از بحرین شد.

موضع عجیب قرضاوی درباره انقلاب بحرین

شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمان که پیش از این بارها تاکید کرده بود تظاهرات ملتها جهاد در برابر ظلم و فساد است؛ این بار در موضعی کاملا متناقض با گذشته و همسو با عربستان سعودی، انقلاب ملت بحرین را فتنه توصیف کرد.
 
شیخ یوسف قرضاوی در خطبه های نماز جمعه دوحه پایتخت قطر، اظهار داشت : رویدادهای بحرین انقلاب یک ملت نیست، بلکه انقلابی طایفه ای و فرقه ای است و با آنچه در مصر، تونس و لیبی روی داده است، شباهتی ندارد.
 
وی با تاکید دوباره بر اینکه انقلاب بحرین با دیگر انقلاب ملتهای عربی تفاوت دارد، افزود : 4 انقلابی که در تونس، مصر، یمن و لیبی شاهد بودیم، همگی انقلاب ضد حاکمان ظالم بود.
 
قرضاوی خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب مصر همه اقشار مختلف مصر از جمله مسلمان، مسیحی؛ زن، مرد، پیر و جوان و اهل دین و دنیا همگی به خیابانها ریختند.
 
این ادعا در حالی مطرح می شود که در جریان انقلاب ملت بحرین علیه رژیم حاکم این کشور در اعتراض به تبعیضها و سیاستهای ظالمانه این رژیم؛ اقشار و گروه ها و حتی احزاب مختلف سیاسی از شیعیان و اهل تسنن حضور دارند.
 
در سایه سکوت خبری رسانه های عربی و حتی غربی درباره رویدادهای بحرین و تلاش این رسانه ها برای تحریف افکار عمومی از واقعیتها در این کشور؛ به نظر می رسد ادعاهای مطرح شده توسط قرضاوی گامی همسو با تلاشهای عربستان سعودی برای طایفه ای و فرقه ای جلوه دادن تظاهرات ملت بحرین باشد.
 
در همین راستا، در حالی که نظامیان و مزدوران سعودی پا به پای نیروهای امنیتی بحرین در حال کشتار مردم بحرین هستند، رسانه ها و مقامات سعودی و عربی، هدف از اعزام این نیروها را حفظ امنیت عنوان کرده اند.
 
 تظاهرات در میدان اللؤلؤه مسالمت آمیز نیست !
 
قرضاوی در ادامه این خطبه ها مدعی شده بود که تظاهرات در میدان اللؤلؤه مسالمت آمیز نیست.
 
این درحالی است که با وجود بایکوت شدید خبری، به اذعان همه شاهدان و ویدئوها و تصاویر منتشر شده از تظاهرات مردم بحرین، انقلاب این ملت از همان آغاز کاملا مسالمت آمیز بوده است.
 
قرضاوی همچنین درحالی تظاهرکنندگان بحرینی را به حمل سلاح و اقدامات خشونت آمیز متهم کرد که تصاویر و فیلمهای منتشر شده کاملا گویای آن است که مردم بحرین در این حرکت انقلابی خود، در برابر گلوله های جنگی و نیروهای نظامی تا بن دندان مسلح بحرینی و سعودی کاملا بی دفاع بودند، و بدن خود را سپر گلوله های مزدوران و نظامیان می کردند.

مخالفت شاهزاده سعودی با دخالت کشورش در بحرین

" ترکی بن بندر" شاهزاده سعودی با تردید آمیز خواندن دخالت نظامی عربستان در امور داخلی بحرین ، از این تصمیم حاکمان سعودی به شدت انتقاد کرد.
 
ترکی بن بندر در گفتگو با العالم، مشارکت عربستان در سرکوب و کشتار مردم بیگناه بحرین را که تنها خواستار تغییرات در ساختار سیاسی کشورشان هستند ، محکوم کرد.
 
وی گفت : سرکوب مردمی که به شیوه مسالمت آمیز برای مطالبه حقوق قانونی و مشروع تظاهرات کرده اند، چه دلیلی می تواند داشته باشد ؟
 
این شاهزاده سعودی با بیان اینکه " دخالت عربستان در امور بحرین به نفع چه کسی می تواند باشد؟"، خاطرنشان کرد: چرا دخالت نظامی عربستان درست زمانی صورت می گیرد که مقامات دولت بحرین ، احزاب مخالف را به گفت و گو برای دستیابی به راه حلی سیاسی برای برون رفت از بحران دعوت کرده بودند ؟
 
فتنه انگیزی مشترک سعودی ها و انگلیسی ها در منطقه

همزمان با دخالت نظامی آل سعود در بحرین، برای مشارکت در کشتار مردم این کشور و سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز آنها، رسانه های سعودی همگام با انگلیس در تلاشند برای انحراف افکار عمومی منطقه و دنیا از این جنایتها، آتش تفرقه و اختلافات دینی و مذهبی را برافروزند.
 
روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای با اشاره به اختلاف نظر شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمان و آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان عراق، تاکید کرده است : "هنگامی که شیخ سنی یوسف قرضاوی و شیخ شیعه آیت الله علی سیستانی اختلاف نظر پیدا کنند، این بدان معنا است که ما در منطقه به یکی از شدیدترین مراحل بحران های طایفه ای و فرقه ای رسیده ایم".
 
روزنامه الشرق الاوسط، چاپ لندن در ادامه نوشت: "قرضاوی رویدادهای بحرین را فتنه شیعیان ضد اهل تسنن توصیف کرد، و گفت که قبلا انقلابها در مصر، تونس، یمن و لیبی را تایید کرد زیرا این انقلابها ضد ظلم بود، ولی آنچه که در بحرین رخ داده است، چیزی جز اقدام ضد اهل تسنن نیست".
 
این روزنامه سعودی در ادامه با اشاره به موضع آیت الله سیستانی که جنایت ضد ملت بحرین را محکوم کرده بود، نوشت : آیت الله سیستانی دروس خود را در حوزه نجف به مدت یک روز تعطیل کرد، و در چند شهر عراق تظاهرات برگزار شد.
 
الشرق الاوسط در ادامه بدون اشاره به حمله نیروها و نظامیان سعودی و بحرینی به تظاهرات مسالمت آمیز مردم بی دفاع بحرین، این کشور را خط زلزله شیعیان و اهل تسنن توصیف کرد و گفت که بحرین امروز به پیراهنی تبدیل شده، که برای جنگ کثیف طایفه ای علم شده است.
 
گفتنی است که شیخ یوسف قرضاوی در نماز جمعه اخیر در دوحه پایتخت قطر، در موضعی بسیار عجیب و همسو با مقامات سعودی ، گفته بود که رویدادهای بحرین انقلاب یک ملت نیست، بلکه انقلابی طایفه ای و فرقه ای است و با آنچه که در مصر، تونس و لیبی روی داده است، شباهتی ندارد.
 
الوفاق: دروغ بودن ادعاهای آل سعود ثابت شد

به گزارش مهر، عضو شورای جمعیت الوفاق بحرین تاکید کرد توهین به مقدسات و حمله به مساجد و کشتار مسلمانان دروغ بودن ادعاهای رژیم عربستان سعودی را ثابت کرد.
 
ابراهیم مدهون به العالم گفت : هدف از سرکوب شدید تظاهرکنندگان توسط نیروهای امنیتی و نظامی سعودی و بحرینی، شکستن اراده مردم بحرین و جلوگیری از رسیدن آنها به مطالبات قانونی و مشروعشان است.
 
وی افزود: چرا عربستان سعودی نیروهایش را برای سرکوب مردم بحرین و ساکت کردن ملتی که خواهان آزادی و عدالت است می فرستد، ولی همین نیروها را برای آزاد کردن فلسطین و قدس اشغالی اعزام نمی کند؛ این درحالی است که سعودی ها ادعا می کنند حامی حرمین شریفین و به دنبال منافع مسلمانان جهان هستند؟
 
مدهون تاکید کرد: جنایات سعودی ها و اقدامات آنها در ترساندن مردم، توهین به مساجد و اماکن مقدس در بحرین ، دروغ بودن ادعاهای رژیم آل سعود را برای مردم جهان ثابت کرد.
 
عضو شورای جمعیت الوفاق بحرین خاطرنشان کرد: دخالت نظامی سعودی ها در بحرین، بحران سیاسی این کشور را پیچیده تر کرد و فرصتها را برای گفت و گوی رژیم و مخالفان از بین برد.
 
وی تاکید کرد: سرکوب ملت بحرین توسط نیروهای بحرینی و سعودی سبب اصرار و عزم بیشتر مردم برای ادامه تظاهرات تا تحقق مطالباتشان خواهد شد، به ویژه آنکه خونهای زیادی به دست این نیروها ریخته شد.
 
در این حال شیخ حمد، شاه وابسته بحرین در تلاش برای توجیه سرکوب وحشیانه مردم مسلمان این کشور با مشارکت نظامیان سعودی و اماراتی مدعی شد ما توطئه خارجی بزرگی را علیه کشورمان دفع کردیم.

شاه بحرین در مراسمی که برای تقدیر از نظامیان سعودی و اماراتی به سبب مشارکت در سرکوب مردم بی دفاع بحرین برگزار کرد، مدعی شد : مشارکت نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری در امنیت بحرین، مشارکت در امنیت تمام کشورهاست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه